Animācijas filmiņu rīts Naujenes pamatskolā
Šī gada 17. decembrī Naujenes pamatskolas 1.-5. klases skolēni “Latvijas skolas soma” ietvaros skatījās divas animācijas filmiņas “Cūkas laime” un “Jāņtārpiņš”. Pasākuma mērķis bija iepazīties ar Latvijā uzņemtajām animācijas filmām, palīdzēt bērniem saprast pašiem sevi, mācīties rīkoties pareizi.
Animācijas filmas “Cūkas laime” stāsta par dabas saudzēšanu, atkritumu savākšanu. Ir saulains rīts pie meža dīķa zvēru ciematā. Jauko meža idilli iztraucē neparasts troksnis – pēkšņi mežā iebrauc neredzēts auto. Savu atvaļinājumu no pilsētas laukos ieradusies pavadīt mājas cūku ģimene. Mežacūcēns ierauga skaisto sivēnmeitenīti un viņā mostas romantiskas jūtas, bet mietpilsoniskie meitenes vecāki liek šķēršļus viņu draudzībai. Cūku ģimenes nelāgie ieradumi mudina zvērus viņus pārmācīt, vadību uzņemas aizvainotais Mežacūcēns.
Animācijas filiņa “Jāņtārpiņš” stāsta par to, ka jābūt draudzīgiem, izpalīdzīgiem, jāprot savā pulciņā pieņemt citādo. Citādais ir jāņtārpiņš Otis, kuram astes galā nespīd uguntiņa, bet visiem labi zināms, ka katram kārtīgam jāņtārpiņam astes galā spīd uguntiņa.. Viņš mēģina atrast sev draudzeni, taču gaismas trūkuma dēļ tas nav viegli. Visapkārt mutuļo kukaiņu straujā dzīve – visi gatavojas Jāņu nakts ballei. Arī Otis mēģina kaut ko darīt, lai varētu piedalīties šajā notikumā.
Pēc animācijas filmu noskatīšanās skolēni pārrunāja redzēto. Galvenās atziņas, kuras bērni guva, noskatoties filmiņas: negružo tur, kur kādam ir mājvieta; jāsaudzē vide sev apkārt; mēs nevaram visi būt vienādi; citādais ir tāds pats, ja protam uz to skatīties ar sapratni.
Savukārt sākumskolas skolotājas animācijas filmiņu saturu sasaistīja ar mācību saturu un integrēja tēmas latviešu valodā, sociālajās zinībās, teātra mākslā un vizuālajā mākslā – skolēni veica dažādus radošus uzdevumus, kā arī piedalījās diskusijās.
Bērni vairākkārt atzīmēja, ka bija ļoti interesanti filmiņas paskatīties un labprāt šāda veida stundas gribētu biežāk. Patika arī tas, ka filmiņas iepriekš nebija skatītas.
