Emocijas un radošums Labbūtības ceļakartes projekta „EMIM” notikumu virpulī

Šonedēļ noslēdzās Silenes pamatskolas īstenotais Labbūtības ceļakartes projekta „EMIM” aktivitātes.

Projekta lielais mērķis bija attīstīt sociāli emocionālās prasmes un mācēt izvilkt savas emocijas, izpaust tās ar mākslas, mūzikas un improvizācijas palīdzību, pazīt un valdīt tās, pilnveidojot ikdienā. Mums bija svarīgi atrast risinājumu un instrumentus, kā varētu “izlādēties un ielādēties”, piepildīt sevi garīgi, izvilkt no sevis emocijas gan pozitīvas, gan negatīvas, kā arī pārvarēt emocionālas grūtības.

Caur radošu procesu un radošumu mākslā, caur mūziku un ar improvizācijas elementiem Silenes pamatskolas skolēni aktīvi piedalījās dažādās projekta aktivitātēs, kurus organizēja un vadīja “EMIM” komanda (9. klases pašpārvaldes līderi) un viņu palīgi (brīvprātīgie 8. klases skolēni).

Sākot ar 11. oktobri un pat līdz 22. decembrim mūsu skolas skolēni iegrima emociju un radošuma aktivitāšu virpulī. Katram no mums bija ko ņemt un katram bija, ko dot citiem. Mēs, Silenes pamatskolas skolēni, tagad mācēsim un pratīsim apzināt un skaidrot savas emocijas citādāk. Par sevi tagad varam teikt, ka esam draudzīgi un izpalīdzīgi. Projekta īstenošanas laikā mēs mācījāmies viens no otra, labprāt un ar interesi piedalījāmies aktivitātēs. Dzīvojām kā liela ģimene. Daudziem no mums skolā mācās brāļi un un māsas, radinieki. Tas nozīmē, ka mēs saskaramies cits ar citu biežāk, nekā citi. Kā mājās, tā arī skolā kopā pavadām krietni vairāk laikā, nekā tie, kuri mācās pilsētas skolās. Mēs labi zinām viens otru, tāpēc zinām arī savas problēmas. Mums svarīgi bija iemācīties valdīt savas jūtas, pārvaldīt emocijas, prast atbrīvoties no dusmām un mazināt stresu, kā arī atbilstoši reaģēt uz savām un citu emocijām.

Mūsu galvenie ieguvumi. Mēs turpināsim attīstīt sadarbības, problēmrisināšanas, jaunrades un uzņēmējspējas prasmes. Motivēsim arī citus. Piemiņai par darbošanos projektā katram no mums paliks sava emociju glezna, cilvēciņš „Es pats” un kā aplecinājums par piedalīšanos projektā pašu kopīgi veidotais kalendārs 2022. gadam.

Ilgtermiņa rezultātā, bez finansējumā un ārpus projekta darbības, pratīsim veidot dialogu ar vienaudžiem, definēt problēmas un sasniegt vienošanos. Mācēsim sadarboties ar citiem un attīstīsim prasmi veidot un vadīt komandas darbu. Turpināsim radīt jau citas idejas, īstenot tās un rīkoties.

Īpašs ieguvums ilgtermiņā ir tas, ka jau tagad saprotam, kas ir sociāli emocionālas prasmes. Zinām, kā apzināt savas stiprās un vājās puses. Protam izvilkt no sevis gan pozitīvas, gan negatīvas emocijas, izpaust tās un kontrolēt. Esam spējīgi pārvarēt nepatīkamas situācijas un mainīt savu skata punktu uz to.

Turpmāk rīkosim skolā meistarklases ar mākslas un mūzikas terapijas elementiem. Par labu skolas tradīciju kļūst dusmu izlāde ar krāsām un koku figūriņām, vingrošanas rīti stresa mazināšanai un prāta un ķermeņa nomierināšanai, relaksējošās nodarbības, kurās turpināsim apgūt dažādas relaksācijas tehnikas. Savu mīļāko spilvenu, kuram daudz ko varēsim pastāstīt un izdzīvot kādas emocijas, padarīsim par vienu no draugiem. Spēlēsim projekta laikā iegādātas spēlēs: “Jūtas. Sajūtas. Emocijas”, “Motivācija. Vērtības. Vajadzības”, „Dusmu kontroles spēle”, “Pasaki sev. Pasaki citiem”. Izmantosim to kā atbalstu un palīgrīku dažādām aktivitātēm un nodarbībām. Arī psihologa atbalsts, padomi un izrunāšanās būs normāls ieradums, ja radīsies kāda problēma. Atsauksim atmiņā to, kas bija darīts un piedzīvots projekta norises laikā, šeit:

Milzīgs paldies visiem par piedalīšanos mūsu Labbūtības ceļakartes projektā “EMIM”. Ceram, ka guvāt iedvesmu turpmākai darbībai savas labbūtības veicināšanā.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.