Glītrakstīšanas konkurss Naujenes pamatskolā
23. janvāris – Starptautiskā Rokraksta diena. Šo dienu dēvē arī kā Starptautiskā rakstīšanas diena. Minēto svētku nepieciešamība radās sakarā ar to, ka mūsdienās valda plašas tehnoloģiju izmantošanas iespējas, līdz ar to ir samazinājies ne tikai ar roku rakstīto tekstu daudzums, bet arī to kvalitāte. Tikai retais zina, ka, rakstot ar roku, uz lapas uzliekam ne tikai burtus, vārdus, bet atklājam arī cilvēka raksturu, noskaņojumu un citas personības iezīmes.
Skolā glīts un saprotams rokraksts ir panākumu un veiksmes atslēga, jo tomēr, neskatoties uz tehnoloģijām, lielāko daļu uzdevumu skolēni veic rokrakstā. Tādēļ šīs dienas priekšvakarā Naujenes pamatskolā notika glītrakstīšanas konkurss “Raksti glīti, pareizi un veikli”, kurā piedalījās 1.-9. klases skolēni. Tā mērķis – pilnveidot latviešu valodas rakstu darbu kultūru, radīt iespēju skolēnam apliecināt un pārbaudīt savas prasmes un iemaņas rakstīt atbilstoši pieņemtajām rakstu kultūras normām.
Konkursā vērība tika pievērsta prasmei norakstu veikt bez kļūdām, svītrojumiem un labojumiem, kā arī prasmei rakstīt glīti, ievērojot burtu formu, lielumu un savienojumu precizitāti. Visi skolēni uz līniju lapām glīti norakstīja skolotāju dotos tekstus, kurus pēc tam izvērtēja neatkarīgā žūrija.
Apkopojot glītrakstīšanas konkursa “Raksti glīti, pareizi un veikli” rezultātus, tika noteikti uzvarētāji:
1.- 2.kl.grupā: 1. vieta – Kristīnei IVANOVAI (1.kl.), 2. vieta – Artjomam MIHAILOVAM (2.kl.), 3. vieta – Olgai TROFIMOVAI (2.kl.);
3. – 5.kl. grupā: 1. vieta – Kirilam PANOVSKIM (3.kl.), Jūlijai GOLUBAI (5.kl.), 2. vieta – Liānai RUŽAI (4.kl.), 3. vieta – Janai KOKINAI (3.kl.), Alisei KISLAJAI (5.kl.);
6. – 9.kl. grupā: 1. vieta – Arinai STANKAI (7.kl.), 2. vieta – Artjomam GOLUBAM (6.kl.), 3.vieta – Meldrai KOKINAI (9.kl.), Elīzei LINDENBERGAI (9.l.).
Par veiksmīgu piedalīšanos konkursā dalībnieki saņēma pateicības rakstu un pārsteigumu balviņas. Liels paldies skolotājiem par atsaucību!
Žūrijai gribējās novērtēt katru bērnu, jo visi bija ļoti, ļoti centušies. Neraugoties uz to, kura vieta iegūta, uzvarētāji ir visi, jo apliecinājuši,, ka arī ikdienā var glīti rakstīt un pakāpeniski izkopt savu rokrakstu.
Novēlam, lai arī ikdienas mācību darbā skolēni rakstītu rūpīgi, tādējādi parādot, cik nozīmīga ir kulturāla rokraksta vērtība reālajā dzīvē.
