Labbūtības ceļakartes aktivitātes Silenes pamatskolā radošo un atraktīvu aktivitāšu projekta „EMIM” ietvaros

Caur radošu procesu un radošumu mākslā, caur mūziku un ar improvizācijas elementiem Silenes pamatskolas skolēni aktīvi piedalījās dažādās projekta aktivitātēs, kurus organizēja un vadīja “EMIM” komanda (9. klases pašpārvaldes līderi) un viņu palīgi (brīvprātīgie 8. klases skolēni).

Notika nodarbības „Dusmu izpausmju un stresa mazināšanas laboratorijā”. Vienā no nodarbībām skolēni devās “piedzīvojumā kopā ar spilveniem”. Nodarbības laikā dalībnieki pildīja virkni uzdevumus, izmantojot atnestus personīgus spilventiņus, ar kuriem veica dažādas aktivitātes, piemēram, mierīga soļošana, skriešanās līkločos, palēcieni, mešana, kāpšana u. c. Ar šiem vingrinājumiem un improvizācijas palīdzību mēs apguvām prasmi, kā mazināt stresu un nomierināties.

„Emociju izpausmju aktivitātes un relaksācijas praktikumos” mēs piedāvājām noskaņoties pozitīvai darbībai, vērojot sevi un citus. Aktivitātes laikā tika organizētas dažādas spēles un rotaļas, piemēram, „Sasveicināšanās”, „Sarindošanās”, ”Atrod savu dzīvnieku”, “Izkliedzamies, izraudājāmies, izsmejamies”, „Folk-deja”, „Staigā, lec!” un citas aktivitātes. Galvenais bija iemācīt savus skolasbiedrus dzirdēt un saprast gan sevi, gan citus. Relaksācijas praktikums deva mums visiem priekšstatu, kā un ar kādiem vingrinājumiem var mazināt stresu. Nodarbību laikā mēs piedāvājām izmēģināt elpošanas un muskuļu relaksācijas vingrinājumus, kā arī prāta un ķermeņa nomierināšanas vingrinājumus. Nodarbību beigās bija svarīgi uzzināt, kā katrs no mums jūtās. Palīdzēja to izvērtēt ūdenī ielikti “jūtu” ziediņi, kuri skolēnu acu priekšā atvērās un it kā plauka.

Radošajās darbnīcās „Jūtas un emocijas ar krāsām” un “Koka cilvēciņu veidošana un krāsošana” “EMIM” komanda piedāvāja katram skolēnam izpausties ar krāsām un parādīt savas emocijas, kas ir viens no art-terapijas instrumentiem. Nodarbību laikā tika izmantotas dažādas zīmējumu tehnikas, bet zīmēšana uz stikla katram bija pirmo reiz piedzīvotais radošuma process. Koka cilvēciņu figūru sagataves no finiera plāksnēm 7. – 9. klašu brīvprātīgie izgatavoja pirms nodarbībām. Nodarbību laikā visi izkrāsoja cilvēciņus, iztēlojoties tā, it kā tas būtu viņi paši, lai pēc nodarbībām ar psihologa skaidrojumiem uzzināt, kāda nozīme ir krāsu izvēlei un kā tas saistās ar emocijām. Darbošanās radošajās darbnīcās ļoti patika visiem: gan vadītājiem, gan darītājiem. Pirmkārt, tas notika vairākos posmos un, otrkārt, pēc skolēnu vērtējuma, ļoti palīdzēja nomierināties un atslābties.

Projekta ietvaros mēs apguvām arī dažādas art-terapijas tehnikas, jo veidojam un zīmējam mandalas izglītības un skolu psiholoģes Diānas Rozenfeldes vadībā, kopā ar projekta mentori Kristinu Castronovo nodarbībā “Ievads neirografikā” guvam priekšstatu par šo metodi un neirografikas darbnīcā “Miromida” intensīvi zīmējām, ejot cauri autora algoritmam “Miromida”, kas ir domāts mierīgai konfliktu risināšanai.

Projekta nodarbības notiek pārsvarā mācību dienas vidū, lai skolēni varētu nedaudz atpūsties, relaksēties, uzjautrināties un restartēties mācību dienas laikā. Skolēni ar interesi iesaistās projekta aktivitātēs. Gaida mūs ar nepacietību. Ir atvērti un bieži smaida. Rezultātā tas palīdz mums visiem pārvarēt ikdienas stresu, uzlabot savu labsajūtu, priecāties un justies labāk.

Aizraujošais darbs projektā turpinās.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.