„Mācīties var arī tā,” saka kalupieši un dodas uz Rīgu!

Eiropas sociālā fonda programmas Izaugsme un nodarbinātība projekta Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai ietvaros tika organizēta izzinoši izglītojoša mācību ekskursija uz Rīgu 37 Kalupes pamatskolas skolēniem.

Pirmais apskates objekts bija Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs, kas ir viens no lielākajiem medicīnas vēstures muzejiem pasaulē. Tas stāsta par medicīnas attīstību no vissenākajiem laikiem līdz mūsdienu kosmiskajai medicīnai. Šajā muzejā iegūtās zināšanas var pielīdzināt ķīmijas, bioloģijas, fizikas un vēstures stundās apgūtajai mācību vielai, vēl jo vairāk, ekspozīcijas uzskatāmība ļauj informācijai vieglāk „iegulties” atmiņā.

Vai jūs zinājāt, ka viduslaiku pilsētā, lai kļūtu par aptieķeri, bija jāmācās 18 gadi? Un ka agrāk uzskatīja, ka cilvēku saslimšanas iemesls bija slikts gaiss un sliktas asinis, nevis mikrobi un baktērijas? Un ka zīdainim ir vairāk kaulu nekā pieaugušam cilvēkam? Un ka īsts progress nozares attīstībā bija narkozes izmantošana operāciju laikā? Uz šiem un daudziem citiem jautājumiem atbildes palīdzēja rast ģida izsmeļošais stāstījums. Ekskursija noslēdzās ar ļoti vērtīgo izzinošo informācija par reproduktīvo veselību.

Izejot cauri vijīgajām Vecrīgas ieliņām , tika izmantota bezmaksas iespēja apmeklēt Kara muzeju, kurš pārsteidza ar informācijas daudzveidību. Ekspozīcija aptver laika posmu no krustnešu iebrukumiem Baltijā un vēl senāk, līdz mūsdienu militārajām aktivitātēm pasaulē. Īpaši plašs ir 20. gadsimta notikumu dokumentālais atspoguļojums, ko paspilgtina gan muzeja interjers, gan fona mūzika, gan interaktīvā pieeja informācijas uzziņai. Kāpēc vācu karavīri ziemā kājās uz zābakiem vilka lielas koka tupeles? Atbilde jāmeklē fizikas mācību kursa tematā par siltumprocesiem.

„Vai esat lidojuši? Nu tad iziesim visu tieši tā, it kā jūs būtu mūsu klienti,” sagaidot teica gids. „Vispirms nopērkam biļeti, tad reģistrējam to, nododam bagāžu, ne vairāk kā 32 kg, tad, uzrādot dokumentus, izejam drošības kontroli un varam doties uz terminālu gaidīt lidmašīnu.” Šoreiz mēs nelidojām, bet braucām ar autobusu un uzzinājām, ka 3 km lidmašīnu pacelšanās skrejceļu, kas ir 3 km garš, skolēns noietu vienas mācību stundas laikā, t.i., 40 min, bet lidmašīna to veic 6 sekundēs. Lūk, mājas darbs matemātikā un fizikā- cik liels ir lidmašīnas ātrums, un kādi spēki ietekmē lidmašīnas kustību? Pelēkās lidmašīnas ir militāriem mērķiem, un šāda krāsa tām ir maskēšanās nolūkos. Bet lidmašīnas, kurām nav lodziņu, ir kravas lidmašīnas, kuras pārvadā paciņas, kuras esam pasūtījuši internetveikalā. „Jūs esat viena no retajām grupām, kurām gadās redzēt šādu nozīmīgu notikumu,” teica ģids, kad pa rāciju paziņoja, ka nolaisties gatavojas VIP lidmašīna ar Gruzijas valsts prezidenti. Uzmanība tika pievērsta lielajai rosībai lidlaukā- sarkans paklājs, karavīru rinda un amatpersonas. Lidostā augstu viesu sagaidīšana notiek saskaņā ar pieņemto kārtību. Domājot, ka nākotnē šurp varētu atgriezīs gan kā pasažieri, iespējams, arī piloti vai stjuartes, skolēni atvadījās, saņemot dāvanā piekariņu ar jauno lidostas logo. Dažādojot mācību organizācijas formas, var paaugstināt mācību procesa efektivitāti.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *