Silenes pamatskolas pašpārvaldes līderi piedalījās mentālās labbūtības mācībās

Silenes pamatskolas pašpārvalde šogad augusta beigās piedalījās Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras (JSPA) projekta “Atbalsts psihoemocionālās veselības veicināšanas pasākumiem skolās Covid-19 pandēmijas radīto seku mazināšanai” ietvaros trīs dienu klātienes mācībās „Atbalsts psihoemocionālās labbūtības veicināšanai skolas kopienā” Preiļos.

Projekta mērķis ir stiprināt pašpārvaldēs esošo jauniešu un atbalsta personu–skolotāju kompetenci psihoemocionālās veselības, vienaudžu atbalsta, iniciatīvas un pārmaiņu vadības jautājumos.

Mācību laikā pašpārvalžu līderi no mūsu skolas (Evelīna Kursīte, Jelizavete Stolbova, Vladislavs Pupins un Jūlija Hrapunova – 9. kl.) un atbalsta persona – skolotāja Jeļena Safonova apguvām zināšanas par psihoemocionālo veselību, vienaudžu atbalsta formām, iniciatīvas attīstīšanu un projekta iesniegšanu, kā arī pārmaiņu vadību. Arī izstrādājam Labbūtības ceļakarti savai skolai, t. i. – labsajūtas celšanas plānu.

Trīs dienu mācībās emocionālās kompetences stiprināšanai kopskaitā piedalījās 150 skolas no visiem Latvijas novadiem – 44 no Vidzemes, 34 no Kurzemes, 27 Rīgas un Pierīgas skolas, 26 Latgales un 19 Zemgales skolas. Kopumā notika 25 trīs dienu mācības Malnavā, Preiļos, Ogrē, Jelgavā, Valmierā, Jēkabpilī, Vaiņodē, Ventspilī un Liepājā. Mācības vadīja JSPA neformālās izglītības mācību vadītāji un jomas eksperti. Mūsu grupā Sergejs Andrejevs un Kristīna Kastronova, bet vienu dienu nodarbības par psihoemocionālo labbūtību vadīja psiholoģe no Pusaudžu resursu centra.

Pieteikumu mācībām iesniedzam pirms doties vasara brīvdienās. Kāpēc mēs to darījām?

Skolas pašpārvaldes līderu paustais viedoklis: „Skolas pašpārvalde, izrunājot ar citu klašu skolēniem par to, kā viņi jūtās attālinātajā mācīšanas laikā un ar kādām problēmām saskārās, veicot arī nelielu aptauju, uzzināja, ka mūsu skolas skolēni savu psiholoģisko labsajūtu vērtē kā sliktu, un pandēmija to būtiski ietekmēja. Izvērtējot teikto, kā arī skolēnu sniegtas atbildes un paustos viedokļus, konstatējam, ka mūsu kopīga pašsajūta ir pasliktinājusies. Starp vairakkārt minētām problēmām, ar kurām saskārās mūsu skolas skolēni, tika minētas tādas, ka nomāktība, depresija, grūtības mācībās, biežāk piedzīvots uzmanības trūkums no pieaugušiem. Daži jūtas vientuļi, dažiem sākas problēmas attiecībās ar tuviem cilvēkiem un pat ar klasēsbiedriem. Vienaudžus bieži piemeklēja garastāvokļa maiņa, viņi vairāk norobežojas viens no otra, mazāk komunicējas savā starpā. Citiem bieži nāca dusmas, citiem raudulīgums, citiem zuda motivācija mācīties. No tā visa secinājām, ka šajā laika posmā mūsu skolas skolēnu mentālās veselības, emocionālā stāvokļa problēmas saasinājās, un jāatrod kāds risinājums tās pārvarēt”.

Projekta ietvaros psiholoģi mums rādīja Labbūtības žurnālu, kurā bija iztirzāti nozīmīgākie jautājumi par mentālo veselību, tās nozīmību, pazīmēm, kas var liecināt, ka jaunietis saskaras ar psihoemocionālām grūtībām, kā arī padomiem, ko darīt un kur vērsties dažādās situācijās. Tāpat ir tapis Labbūtības ceļakartes paraugs, kas palīdzēja pēc atgriešanām no mācībām sagatavot skolā īstenojamās aktivitātes un pasākumus, uzrakstot „Radošo un atraktīvu aktivitāšu projektu „EMIM” („Emocijas-māksla-improvizācija-mūzika”)” un iesniedzot to konkursam.

Kopumā konkursam tika iesniegti 125 projekti (23 – no Latgales. Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra izvērtēs iesniegtos projektus, un laika posmā no 10. oktobra līdz decembrim apstiprināto projektu komandas īstenos savu “Labbūtības ceļakartes” projektu, saņemot līdz 1000 eiro finansējumu un īstenojot projekta aktivitātes savā skolā.

Projektu ir daudz, bet cerēsim uz labāko.

Sākums ir, turpinājums būs, neskatoties uz to, vai tiksim pie kārotā finansējumā, vai nē. Par norisēm un aktivitātēm skolas labbūtības ceļā iepazīstināsim savos informatīvajos ziņojumos arī turpmāk.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.